Monday, February 18, 2013

Prokrastinering

For noen uker siden lærte jeg et nytt ord: Prokrastinering. Det betyr rett og slett utsettelse. Jeg utsetter viktige ting jeg skal gjøre hele tiden. Akkurat nå skulle jeg fortsatt å skrive på manuset om min dødsdømte venn på dødscelle i Texas, men hva gjør jeg i stedet. Skriver her. Jeg har gått igjennom det meste av det jeg har skrevet i løpet av de de over åtte årene jeg har hatt denne bloggen. Det er en del positive erfaringer, men også noen negative ved å ha blogg.

Det positive er at jeg får en slags dagbok over det jeg har drevet md de siste årene. Det var mye jeg hadde glemt, og det gjør at jeg holder skriveprosessen i gang. De negative aspektene er mange flere.
Jeg får for eksempel aldri noen kommentarer til det jeg skriver, det skulle jeg ønsket at jeg fikk. Men så er det jo på en måte positivt, fordi jeg da heller ikke får negative kommentarer. Vi hører jo så mye om alle som får slike. Jeg skjønner at jeg må bli flinkere til å lage linker til andre. Og legge ut bilder, men så må jeg bruke tid på å finne de riktige bildene, og da må jeg sette meg bedre inn i bildeprogrammet på den macen jeg gikk over til i fjor.

Etter at facebook kom, og jeg også er der, så blir det mindre oppmerksomhet rundt bloggene. Jeg burde kanskje ha litt mer struktur på bloggen min, men så har jeg jo også en oppretta blogg som heter tekstbiter, og der har jeg også en del planer om hva som kan legges ut.
Men så er det jo alle disse bøkene som skal bli ferdig før jeg dør. Jeg har skrevet syv, har et manus hos forlag for den åttende og nå skriver jeg på en sakprosabok. Men det er ikke nok, det blir aldri nok, og man blir aldri helt fornøyd.

Nå må jeg begynne å lete etter bilder, har bestemt meg for at denne bloggen skal bli mer interessant etterhvert. Lover! Om noen vil gi meg gode forslag så sier jeg takk.



1 comment:

Anonymous said...

Blogging er en ganske fin form for prokrastinering.