Sunday, October 27, 2013

Eksperiment


Nå har jeg startet en ny facebookside, og en blogg Målgruppen er skrivende mennesker fra 60+.

 Dette er et eksperiment, men jeg våger å kaste meg utpå, fordi mer oppmerksomhet rundt dette tror jeg er nødvendig. Jeg vet at det sitter mange forfattere rundt omkring som har et ambivalent forhold til egen skriving, og ikke minst i forhold til f.eks forlagsredaktører og forlag. Forlagene skal tjene penger, og bestselgende forfattere går foran i køen. Men mye av litteraturen er smal, kanskje hører du til dem som skriver smalt? Mens vi blir eldre og eldre, blir forlagsfolka yngre og yngre. Likevel har vi over 60 mye på hjertet, og vi drømmer kanskje alle om å bli godtatt og ikke minst verdsatt og gitt oppmerksomhet? I fjor fikk en 94 år gammel forfatter kulturprisen for Nordland fylke for sin planlagte kommende bok. Det hører til sjeldenhetene, men burde skje oftere.

Jeg kaster ut noen spørsmål etter hvert, og så håper jeg at dere bruker kommentarfeltet. Målet med å være på sosiale medier med disse tankene er følgende: Jeg tror at vi sammen kan få forlagene til å forstå hvor mye verdifullt stoff vi alle bærer på. Det gjelder å stå sammen. Hva mener dere?

No comments: