Sunday, July 25, 2004

Nye tekster på frilanser.com

Nå har jeg lagt ut nye tekster på nettstedet mitt. Jeg er imponert over hvor reflektert mange av disse ungdommene er i det de uttrykker gjennom skrivingen sin.
Flere har også noen utrolige fine tekster.

Det er fremdeles sommer i Oslo, og i dag er det til og med søndag. Jeg skulle bare rydde en skuff som var litt rotete og det endte med at hele klesskapet ble endevendt. Det ene tok det andre med seg og nå har jeg jobbet i ett hele søndagen.  Ved utgangsdøra ligger det nå stabel på stabel av gammelt utbrukt tøy som skal 1. til loppemarked, 2. selges, 3. gis bort, 4. kastes.

Min kusine fortalte om hennes mor som en gang på trettitallet oppdaget en møll i klesskapet sitt. Da tømte hun alle skap i soverommet på jakt etter møll. Klærne lå strødd utover hele huset. De dekket bord og møbler, min tante var svært opptatt av klær. Dette var en søndag. Plutselig fikk  de overraskende besøk av noen celebre folk fra hovedstaden.  Siden den gang var det strengt forbudt å rydde på søndager selv om man oppdaget møll i klesskapet. Man fikk vente til mandag.

 

 

No comments: