Monday, August 13, 2018

Ryddemani

Jeg oppdager til min forskrekkelse (nei, feil, jeg har visst det lenge): Det er ikke bare i havet det forsøples. Også jeg selv har mange synder å bekjenne. Nå skal jeg rydde opp i det. Jeg begynner i dag.

Jeg har flere blogger som bare ligger der uvirksomme og halvferdige. Jeg har også flere facebooksider som ikke er aktive. Jeg er også medlem av en rekke grupper som jeg ikke vet om jeg passer inn i. Twitterkontier. Instagram. Nettet er en tidstyv. Jeg elsker sosiale medier men et sted må grensen gå - også for meg. Derfor skal jeg fra idag begynne å slette meg. Men jeg vil ha kontrollen selv, derfor kan jeg ikke melde meg på slettmeg.com eller er det .no?

Jeg må ha fokus de siste årene av livet mitt. Jeg har to store prosjekter (foruten alle delprosjektene; livet, familien, hunden, kattene, huset og verdensproblemene):

Det ene prosjektet er å få kunder nok til mitt unike onlinekurs: Gi ut din egen bok, og det skal jeg jobbe med til jeg dør, men håp om å fange mange av de usikre forfatterne der ute, gi dem mot til å gi ut bok på egen hånd.  Hjelpe dem å ta bort angsten og usikkerheten rundt egen skriving. Det andre er å få amerikanerne til å oppdage min oversatte dokumentar om min dødsdømte venn. Den heter på engelsk Suspense – twelve years living and longing on Death Row og ligger på Amazon.

Er jeg så heldig å bli nitti har jeg akkurat 13 år igjen å leve. Dödstädar gör jag hela tiden, sa min svenske svigermor. Hun dödstädade i ti år. Hun ble 87. Selv deltok jeg som eldste deltaker på Acems yogaretrett på Halvorsbøle i juli.

Jeg skal beholde den bloggen jeg har skrevet dette under: frilansnotater.blogspot.com Den ble oppretta i 2005, den av en av fem blogger jeg startet etter at jeg hadde hørt på en foredrag om blogging. Nå skal jeg sette et stor skilt over kontorplassen min: Blogg hver dag!!!! I morgen skal jeg legge ut lenkene til kurset og boka mi.

Vi er alle oss selv nærmest. Alle vil skrive, men vi må jo ha lesere også, for søren!! Kom gjerne med innspill til hvordan min blogg kan få oppmerksomhet. Hva har du på hjertet???

No comments: