Thursday, March 24, 2011

Nå tiner det overalt, i hagen vår kommer gamle synder til syne. Gringo lukter overalt, det er fortsatt liv i en gamle blandingshunden, 14. mars fylte han 14 år, og fikk en bit napoleonskake og syttendemaisløyfe rundt halsen.

Jeg fristes til å sette meg ut i vårsolen. Som pensjonist kan man jo gjøre hva man vil.
Tror du, ja. Først og fremst er det barnenbarna. Vi synes formiddagstimene går ekstra fort. Da er vi i flyt, både mannen min og jeg. Vi har nesten ikke tid å snakke sammen, ja, vi tar en kopp te og litt formiddagsmat sammen. Ikke før er ungene gått ut av døra ved åttetiden, før de er der igjen ved to-tiden, med sine glade smil og takker for at vi er der og åpner. - Er dere egentlig klar over hvor heldige vi er alle sammen, som bor i generasjonsbolig, spør jeg. - Jada, jada det derre sier du bestandig, svarer en av dem, eller begge, før de haster til egne prosjekter, lekser, tv, brødboks osv.   Her er det nettredaktørjobben i www.nordnorsk forfatterlag.no, som skal oppdateres, så er det forleggerjobben i www.thaliapublishing.no  Så skal man følge med på det meste som skrives av norske forfattere, selv er jeg den typen som kjøper masse bøker, eller går på biblioteket, men dessverre så får jeg ikke lest alt jeg vil. Helst skal jeg jo også skrive litt mer selv også før jeg forsvinner. Men det er så travelt å være pensjonist. Tror jeg setter meg ut litt likevel, jeg.

No comments: