Wednesday, April 20, 2005

Endelig
Er jeg her igjen. Nå skal jeg prøve å komme med noe en gang i uka i alle fall. Det går ikke an å være så slapp. Jeg har fått levert årets selvangivelse, og det gjør sinnet lettere.
Her er dagens tips for alle som i blant og ofte stusser over hvordan norske ord og uttrykk skrives. Det er mange som gir skrivetips, blant annet Per Egil Hegge. Selv drev jeg i noen måneder et underskuddsprosjekt med en sms-tjeneste.

Dagens tips er følgende:
Er du på jakt etter noe helt konkret som du trenger svar på i løpet av kort tid bør du melde deg inn i O-ringen. Dette er statsautoriserte translatørers eget nettsted, der man kan sende inn spørsmål. Er man heldig får man svar i løpet av minutter, for makan til velvillighet finner man bare blant bibliotekarene.

For øvrig kan jeg melde at mitt siste nettsted stadig oppdateres.

No comments: